Kundvagn
Antal varor 0 st
Summa 0 kr
Priser inkl. moms

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Intersport Team Väst tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen.

För att genomföra en beställning måste kund vara myndig (18 år), eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Intersport Team Väst produkter kan göras via www.intersportteamvast.jetshop.se, e-post eller i vår fysiska butik på Flöjelbergsgatan 7A, Mölndal. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post.

2.1 Bindande

Beställningen är bindande från Intersport Team Väst sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Intersport Team Väst förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss inom 24 timmar efter mottagen bekräftelse via e-post till team.goteborg@intersport.se. 

2.2 Restnoterat

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och ger dig ett preliminärt datum när den kommer in igen. 

När vi fått in den restnoterade varan meddelar vi dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Intersport Team Väst och avboka den. Det ska göras skriftligt via e-post till team.goteborg@intersport.se.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Intersport Team Väst reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och fakturaavgift tillkommer. 

3.1 Bonus

Föreningen erhåller endast bonus (ej beställare/privatperson) via köp på föreningens webbshop. 

3.2

Köp via webbshop träningstillbehör erbjuds klubbpris och ingen bonus erhålls.

4. Betalning

4.1 Klarna

Du som kund kan betala din beställning genom direktbetalning, faktura, kortbetalning eller kontobetalning. Har du valt leverans via Postens utlämningsställen samt hempaket tillkommer en leveransavgift. Tillämplig fraktkostnad redovisas i kassan under rubriken Frakt. Alla avgifter är inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Direktbetalning
Du som är ansluten till Internetbank hos SEB, Swedbank, Nordea eller Svenska Handelsbanken kan genomföra en så kallad direktbetalning. När du väljer alternativet direktbetalning slussas du automatiskt till av dig angiven Internetbank. Du loggar in på Internetbanken på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Bank-/Kreditkort
Har du som kund bank-/kreditkort utfärdat av VISA eller Mastercard kan det användas för betalning. Ingen avgift utgår vid kortköp. Ditt kortnummer, personnummer, CVC-kod och kortets giltighetstid skall anges. Om möjligt verifieras din transaktion även via 3D-secure. Pengarna reserveras på ditt konto vid beställningstillfället och dras från ditt konto när beställningen skickas. Kvitto på din betalning skickas med i paketet och fungerar som köpebevis (kvitto).   

Klarna-faktura
INTERSPORT erbjuder även betalning mot faktura via INTERSPORTs samarbetspartner Klarna AB (”Klarna”), organisationsnummer 556737-0431.

När beställningen är tryckt och klar skickas fakturan ut till kund via mail. 

Vid val av faktura som betalningssätt har du som kund möjlighet att betala efter det att de beställda varorna har blivit levererade. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 kronor och dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635). Ordern kommer att levereras i det namn som tillhör angett personnummer. Vid hemleverans kommer folkbokförd adress att användas. Du får fakturan skickad till dig via angiven mail i samma stund som varorna skickas från vårt lager. Ditt kvitto kommer att ligga i paketet med din vara.  

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer Kunden att få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Klarna gör en sedvanlig kreditkontroll vid fakturabetalning. Om Kundens kreditansökan inte godkänns av Klarna AB nekas du som kund kredit och INTERSPORT ber dig använda ett annat betalsätt. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. För mer information om Klarna-faktura, telefon 08-120 120 10, info@klarna.seklarna.se. Vid kontakt med Klarna används personnummer och kundnummer.

Läs fullständiga köpvillkor från Klarna. 

Klarna konto
INTERSPORT erbjuder även betalning via Klarnas delbetalningsalternativ ”Klarna konto”. Vid val av Klarna konto som ett betalningssätt tillkommer en aviseringsavgift på 29 kronor.

Vid val av Klarna konto som betalningssätt uppger du ditt personnummer vid betalning när du kommer till Kassa. Klarna genomför vid köptillfället en mikroupplysning för att säkerställa Kundens personuppgifter och för att godkänna köpet. Om ditt köp inte godkänns av Klarna ber INTERSPORT dig använda ett annat betalsätt. När ditt köp har godkänts skickar INTERSPORT varorna i det namn som tillhör angett personnummer. Du kommer inom några dagar efter köptillfället även få hem ett kontoavtal.

Om det är första gången du använder Klarna konto kommer en första faktura att skickas till dig. Den fakturan betalar du i slutet av nästkommande månad. (Ex. handla i januari, betala i slutet av februari.) Kommande fakturor betalar du istället i slutet av varje månad.

För mer information om Klarna konto, telefon 08-120 120 10, info@klarna.seklarna.se. Vid kontakt med Klarna används personnummer och kundnummer.

4.2 Presentkort

Presentkort gäller inte i webbshopen, men ni är hjärtligt välkomna in i någon av våra fysiska butiker eller på intersport.se.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 14 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma, i sådana fall kontaktar vi kunden. Intersport Team Väst kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

5.1 Leverans kansli

En gång i veckan skickas klubbens beställningar till kansliet. Det skickas ut ett meddelande till dig i form av ett sms eller e-post. Sen är det kansliets öppettider som gäller vid upphämtning.

5.2 Leverans Partille IB (OBS! gäller endast Partille IB!)

En gång i veckan skickas klubbens beställningar till Maria Lingheimer (som är klubbshopsansvarig) på Bergsvägen 23B Sävedalen. Det skickas ut ett meddelande till dig i form av ett sms eller e-post. Tag därefter kontakt med Maria på tel 0707-991001 för att bestämma tid för avhämtning.

5.3 Hämtning butik

Klubbar i Göteborg med omnejd blir kunden informerad via sms eller e-post att produkten är färdig att hämtas på Intersport Team Väst butik på Flöjelbergsgatan 7A, Mölndal.

Klubbar i Trollhättan med omnejd blir kunden informerad via sms eller e-post att produkten är färdig att hämtas på Intersport Överby Köpcentrum.

Klubbar i Uddevalla med omnejd blir kunden informerad via sms eller e-post att produkten är färdig att hämtas på Intersport Torp Köpcentrum.

Klubbar i Alingsås med omnejd blir kunden informerad via sms eller e-post att produkten är färdig att hämtas på  Intersport Kungsgatan 29.

5.4 Paket ombud

När ordern är plockad och packad skickas det till närmsta Post ombud och en avisering i form av ett sms skickas till dig som kund. Därför är det extra viktigt att alla uppgifter som lämnas i kassan är aktuella.

Paketet ligger som längst 14 dagar innan det skickas tillbaka till Intersport Team Väst. Vid ej utlöst paket debiteras en summa på 300 kr i hanteringskostnad.        

5.5 Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Intersport Team Väst förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

6. Frakten

Frakt om 79 kr (ink moms) tillkommer på alla beställningar till ombud.

7. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp.

Om du får problem med en produkt kontakta oss på e-post team.goteborg@intersport.se 

Du som kund står för kostnaden vid en retur. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

8. Ångerrätt

Intersport Team Väst tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Ångerrätten gäller inte för produkter med personligt tryck, produkter med personlig brodyr!

8.1 Varans skick

Varan skall returneras i väsentligen oförändrat skick och i originalemballaget. Intersport Team Väst förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. 

Om varan försvinner eller förstörs under returen är det kunden som ansvarar för förlusten eller skadan.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkter via e-post team.goteborg@intersport.se.

Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

8.2 Undantag - Namntryck 

Varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar, produkter med personligt tryck, produkter med personlig brodyr är specialanpassade till just dig som kund och därför gäller ingen ångerrätt.

(Distansavtalslagen 2005:59, 2 kap 11§ 3)

9. Reklamation

Intersport Team Väst tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåfall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Intersport Team Väst och skriva anledningen till returen på paketet.

Skicka sedan ett mejl till team.goteborg@intersport.se för att informera om reklamationen.

10. Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala en hanteringskostnad på 300 kr!

Tänk på att liggetiden på Posten är 14 dagar! 

Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 300 kr. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

11. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga.

Detsamma gäller även för e-postadresser.

12. Reservation

Intersport Team Väst reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

13. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator.

Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat. 

Måndag, Onsdag, Fredag  10.00-18.00

Tisdag    11.00-18.00

Torsdag  11.00-18.30

Lördag   10.00-13.00